Bjoern Dahlie

Biegóweczki po raz drugi

d a n e w y j a z d u 20.08 km 0.00 km teren 02:03 h Pr.śr.:9.80 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:-1.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Czwartek, 19 lutego 2015 | dodano: 20.02.2015

Tym razem ruszyłem trasą spacerową w stronę Orlego, po czym odbiłem w lewo w dół w kierunku Harrachova aż do przejścia granicznego. Potem wzdłuż granicy, Orle, podejście do Rozdroża pod Cichą Równą i zjazd z powrotem na Polanę. Kurde, ciężko jest mi choćby zbliżyć się na biegówkach do tempa jakie mam biegając. Na płaskim jestem w stanie trzymać niewiele poniżej 6 min/km, klasykiem. Łyżwą na pewno byłoby szybciej. Tak samo, gdybym narty miał porządnie posmarowane. Tak czy inaczej, uwielbiam ten sport. I chyba nie jestem w tym osamotniony, bo sporo kolarzy udało mi się przez te 2 dni wypatrzyć na trasie, jak również samego prezydenta Poznania:)

Samolot

d a n e w y j a z d u 16.11 km 16.11 km teren 01:51 h Pr.śr.:8.71 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:-2.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Poniedziałek, 16 lutego 2015 | dodano: 16.02.2015

Prawdopodobnie w Jakuszycach są 2, może 3 takie dni w roku - pełne słońce, brak wiatru, delikatny mrozik przy gruncie i niemal puste trasy przed południem. Było GENIALNIE!

O tak było:

Samolot
Samolot © Josip

Albo tak:

Widok z Rozdroża na Szrenicę
Widok z Rozdroża na Szrenicę © Josip

A tu track dla zainteresowanych:

Jak teraz patrzę na v-max to jestem trochę przerażony:), tym bardziej, że ponoć gps trochę zaniża wskazania. Nie dziwię się też, że przy tej prędkości jednego zakrętu przed Orlem nie wyrobiłem. Na szczęście lądowanie było miękkie, w puchu.

Do Chatki Górzystów na naleśniki

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:1.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Sobota, 1 lutego 2014 | dodano: 03.02.2014

Takiej słabej zimy w Karkonoszach, to chyba nawet sam Liczyrzepa nie pamięta:) Śnieg zaczął się dopiero dobre 100 m. powyżej górnej Szklarskiej Poręby, w samych Jakuszycach też często szurałem nartami po kamieniach.

Poniżej track z wycieczki i kilka zdjęć:

Niebieski szlak między Rozdrożem a Konną Drogą
Niebieski szlak między Rozdrożem a Konną Drogą © Josip

Legendarny naleśnik z jagodami w Chatce Górzystów
Legendarny naleśnik z jagodami w Chatce Górzystów © Josip

Pod Chatką Górzystów, fen rozgania chmury
Pod Chatką Górzystów, fen rozgania chmury © Josip

Zima? w Karkonoszach, Złoty Widok
Zima? w Karkonoszach, Złoty Widok © Josip

Noclegi w Michalinie. Kto był, ma pozdrowienia:)

Biegóweczki

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:-5.0 HR max:168 ( 88%) HR avg:134 ( 70%) Podjazdy: m Kalorie: 1259 kcal Rower:
Sobota, 23 marca 2013 | dodano: 23.03.2013

Ciekawe czy ostatnie w tym sezonie, jak już kilka razy prognozowałem:) Coś mi się wydaje, że nie.. Ale za to na pewno pierwsze z Endomondo! Wreszcie wiem ile biegam i jak szybko. Dzisiaj całkiem sporo wyszło łyżwy, w sumie na pewno ponad 2 km. (od razy widać to chociażby po tętnie). Na ubitych, dość szerokich drogach, można w miarę komfortowo śmigać tzw stylem dowolnym, nawet jeżeli sprzęt nie jest do niego dedykowany (za krótkie kije, buty bez klamry, itp).

W sumie naprawdę mocny trening wyszedł, z całkiem zadowalającym średnim tempem i tętnem, pomimo 3 przerw na zdjęcie nart i przejście kawałka asfaltu.

Śmiesznie tak, dzień długi, słońce operuje wysoko na niebie a krajobrazy białe i ciągle trzyma konkretny mróz.

D: 14:67 km
In zone: 1:16
kcal: 1259

/9111827

Ale z tymi przewyższeniami to ładnie poszalało endomondo, nie wiem gdzie konkretnie na Dębinie jest ten szczyt 143 m.:-)

Biegówki na Dębinie part 2

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:-3.0 HR max:152 ( 80%) HR avg:119 ( 62%) Podjazdy: m Kalorie: 964 kcal Rower:
Wtorek, 12 marca 2013 | dodano: 12.03.2013

No, dzisiaj to śniegu było już dość:) Zaczynałem krótko przed 18 więc większość po zmroku ale z śniegiem jest całkiem widno. Coraz lepiej mi się biega, spory fragment wyszedł mi przyzwoitą łyżwą po ubitej drodze na wale koło kluby Tryton i potem w Parku Jana Pawła.
Pobiegłem wpierw na Dębinę aż do miejsca gdzie ścieżka rowerowa wychodzi na chodnik przy Dolnej Wildzie, zawróciłem i poleciałem wzdłuż Warty do Mostu Rocha, tam znowu nawrót i w drugą stronę do Hetmańskiej, stamtąd już przez park do domu.

D: ok 14 km
T: 1:32
Hr avg: 119
Hr max: 152
kcal: 964

Trasa wg Bikemapy:
#lat=52.369640725308&lng=16.925426772461&zoom=13&maptype=ts_terrain

Jednym słowem - zamiast narzekać na długą zimę, oswajam ją i staram się korzystać z jej dobrodziejstw:) Cóż innego mi pozostaje?

Biegówki na Dębinie

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:-2.0 HR max:150 ( 78%) HR avg:105 ( 55%) Podjazdy: m Kalorie: 558 kcal Rower:
Niedziela, 10 marca 2013 | dodano: 10.03.2013

Jak zobaczyłem dziś rano zacinający śnieg i -2 za oknem to wiedziałem, że żadna siła mnie nie zmusi do wyjścia na rower:-) Jednak skoro już musi być ten śnieg, to mogłoby być go trochę więcej, bo nart szkoda. Ale i tak było super, generalnie narty niosły a tempo było momentami porównywalne do biegu (ok 5 min/km). Oczywiście średnia wychodzi dużo niższa, chociażby ze względu na momenty bez śniegu (pod mostem, ulica, itp), gdzie nie chciało mi się wyłączać pulsaka. Podobnie średnie tętno jest na pewno zaniżone.

Dystans: około 11 km
Czas: 1:12
Hr avg: 105
Hr max: 150
kcal: 558

Biegówki w Zielonce

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Sobota, 23 lutego 2013 | dodano: 23.02.2013

Bardzo przyjemne 2 godziny regeneracyjnego śmigania po duktach i ścieżkach tytułowej puszczy. Towarzystwo doborowe: Maks, Marc i z3waza, co więcej - skrzyknięte praktycznie w jeden dzień! Tylko Kłosiu się wymigał zwalając winę na plan treningowy więc teraz sam sobie może pluć w brodę:-)

Trochę jednak mało śniegu a temperatura koło zera powodowała, że lepił się on do nart ale i tak było super! Marek i Maks dawali radę i ciężko było uwierzyć, że to dla nich debiutancki sezon na biegówkach a Zyga to stary narciarski wyga:-) W paru miejscach, na wąskich i malowniczych ścieżkach trafiliśmy, na założone ślady.
Przez moment było prawie jak w Jakuszycach, he he.

Ślad biegówkowy w Puszczy Zielonce © Josip

W sumie zrobiliśmy jakieś 11 km a ja na koniec odbiłem sobie jeszcze czerwonym szlakiem na szczyt Dziewiczej i zjechałem "rynną" do parkingu. Jakimś cudem udało mi się bez gleby.

Aha, miałem pulsaka ale chyba zwariował bo pokazuje hr avg 109 (mimo wszystko za niskie) i hr max 215 (nie te lata:D).

Dzięki chłopaki za wspólny wypad!

Jakuszyce

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Niedziela, 17 lutego 2013 | dodano: 19.02.2013

Po raz pierwszy w Jakuszycach. Bo biegówki jako takie to znam już od lat ale nie miałem jeszcze okazji śmigać po specjalnie przygotowanych śladach.

A różnica jest kolosalna! Przede wszystkim w tym jak szybko można się poruszać. O ile się ma technikę, oczywiście, i moc tak w nogach, jak i w rękach.

Ogólnie to jest świetny, ogólnorozwojowy sport. Znowu pozostaje mi tylko żałować, że nie mieszkam gdzieś bliżej gór, żeby móc zimą regularnie biegać na nartach.

Zaskoczyły mnie tłumy ludzi w Jakuszycach. Niby wiedziałem, że biegówki zrobiły się ostatnio popularne (bo Justyna, bo akcja Polska Biega na Biegówkach w GW) ale mimo wszystko nie spodziewałem się takiego tłoku, problemów z parkowaniem, kolejki na 40 min. czekania w schronisku itp. Ale to wszystko cieszy, fajnie, że ludzie łapią bakcyla dyscypliny, która wymaga wysiłku fizycznego. W ogóle myślę, że biegówki to pomysł na rozwój zimowej turystyki w Polsce. Alp nie mamy więc nigdy nie będziemy mieć choćby zbliżonej infrastruktury wyciągów i tras zjazdowych jak Austria czy Włochy. Postawmy więc na trasy z torem:), to wyjdzie też na dobre środowisku.

No dobra, bo się tu jakieś orędzie zrobiło:) Skoro już o infrastrukturze mowa, to ta jest naprawdę na poziomie w Jakuszycach. Trasy są wzorowo przygotowane i utrzymane, nie brakuje też zaplecza w postaci wypożyczalni, instruktorów, itp. Widziałem dużo aut na czeskich rejestracjach, słyszałem często germańską mowę, a to już o czymś świadczy.

A ile przebiegłem? Cóż, nie za wiele bo byłem z początkującym (acz ambitnym i szybko się uczącym) towarzystwem. Pierwszego dnia główny szlak do schroniska Orle i powrót z lekkim odbiciem w stronę Samolotu. W sumie pewnie jakieś 12 km. Drugiego dnia dołączyli do nas jeszcze znajomi, niezłe przecinaki biegówkowe. Krzychu na ten przykład potrafi pokonać ponad 2 km ledwie lekko z górki na samym tylko odbiciu z rąk i idzie przy tym jak burza. Ja oczywiście musiałem go naśladować i do dziś czuję ramiona:) Ta wycieczka była dłuższa ponieważ ze schroniska wróciliśmy nadkładając nieco drogi przez Rozdroże. Tam było podejście i wreszcie wysunąłem się na czoło stawki, krążąc następnie między czubem a tyłem naszej wycieczki. Tak że tu wyszło jakieś 15-17 km., nie wiem dokładnie. Zresztą nie o kilometry tu chodzi ale o świetną zabawę i parę godzin w miarę lekkiego wysiłku na świeżym powietrzu.

Mam plan na 2014. Bieg Piastów! Najchętniej 50 km bo wychodzi najtaniej za kilometr:-)

Kilka zdjęć:

Początki bywają trudne:) © Josip

W oksach od sponsora © Josip

Kolarz na biegówkach © Josip

Na rozdrożu między Orlem a Polaną Jakuszycką © Josip

Biegówki

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:-3.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Niedziela, 27 stycznia 2013 | dodano: 27.01.2013

Pojechałem do Decathlona po buty do biegówek i... wyszedłem z całym kompletem, he he. No co, przeceny mieli. Pytanie dlaczego właściwie dopiero teraz, skoro sport ten znam od lat? Jakoś tak, zawsze jeździłem u wujka w górach a u niego cała stodoła zawalona starym sprzętem z tzw. szpery. Już od paru sezonów sobie mówiłem, że koniecznie muszę kupić sobie własne narty, buty i kije, no i masz - w końcu załączył mi się imperatyw zakupowy:-).

Od razu zrobiłem pierwszą przebieżkę, mimo, że już było dawno po zmroku. Ale co tam, jasno jest od śniegu a poza tym księżyc w pełni.

Wrażenia mam bardzo pozytywne, w wielu miejscach trafiłem na założony ślad, lub jego resztki. Śniegu jest wystarczająca ilość. Sam wysiłek w sam raz na dłuższe treningi - ani człowiek nie marznie ani się przesadnie nie poci.

Pobiegałem sobie w parku Jana Pawła i nad Wartą - wałem lub łęgami między Hetmańską a Królowej Jadwigi. W sumie jakieś 7-8 km, szacuję. Zajęło mi to około 50 minut.
Ogólnie super sprawa tylko po cholerę od jutra odwilż?! Znowu idzie ten atlantycki syf:( Na szczęście w Jakuszycach śniegu wystarczy a tam wybieram się już za 2,5 tygodnia!