Luty, 2013

Rozjazd i test 2-rzędówki

d a n e w y j a z d u 30.70 km 0.00 km teren 01:12 h Pr.śr.:25.58 km/h Pr.max:37.90 km/h Temperatura:3.0 HR max:161 ( 84%) HR avg:125 ( 65%) Podjazdy: m Kalorie: 800 kcal Rower:Lover
Środa, 27 lutego 2013 | dodano: 27.02.2013

Wyrwałem się wcześniej z pracy i udało się niemal całość za jasnego przejechać!
Rozjazd był jak najbardziej wskazany po poniedziałkowym dłuższym bieganiu i wczorajszym wytopie.

Co do testu 2-rzędówki 40-28 to... wyszło różnie:(

+ sztywność korby XT - rewelacja!
+ dobór przełożeń - nie powinno ich zabraknąć ani na zjazdach ani na podjazdach, przynajmniej na tyle, ile byłem w stanie sprawdzić jeżdżąc po płaskim i asfalcie (tylko 1 podjazd terenowy, w miarę suchy znalazłem)
+ naturalnie wyższa kadencja
+ powrót do manetek z gripów, ja po prostu tak wolę:-)

- lewa manetka jest 3-rzędowa, pomimo zblokowania jednego przełożenia nie radzi sobie do końca. Jest problem z wrzuceniem dużej tarczy gdy z tyłu są lekkie biegi i na odwrót - ciężko zrzucić gdy z tyłu łańcuch jest na małych koronkach. Niby nie powinno się jeździć z łańcuchem po skosie ale denerwuje mnie to. Nie po to zmieniam napęd, żeby się potem na wyścigu zastanawiać czy w danym układzie, zmienię bieg z przodu. Ergo - trzeba kupić dedykowaną manetkę. Od początku chciałem tak zrobić ale akurat nie było w magazynie.
Ergo 2 - będę miał na zbyciu manetkę 3-rzędową SLX nówkę sztukę. Ktoś chętny? Jakiś tam rabacik dam:-)

- nie mogę do końca wyregulować tylnej przerzutki. Albo przeskakuje na koronkach 11-12 albo na górze 28-30. Ten problem występował już wcześniej i nie zniknął mimo wymiany kasety, łańcucha, manetki, linki, pancerza a nawet haka na Challengu. Pozostaje 1 winowajca - niestety jest nim przerzutka XTR a konkretniej krzywy wózek, jak podejrzewam... To się da jakoś wyprostować?

Niby cieplej ale dłonie jednak mi zmarzły..

Indorek

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max:178 ( 93%) HR avg:140 ( 73%) Podjazdy: m Kalorie: 423 kcal Rower:
Wtorek, 26 lutego 2013 | dodano: 27.02.2013

Chyba ostatni raz tej zimy, przynajmniej na kartę Multisportu, bo jutro mi się kończy.

Konkretny wytop. Dużym plusem tych treningów na rowerku jest to jak człowiek dobrze poznaje swój organizm - już dobrze wiem co zrobić, żeby z 85% tętna zejść na 65%, po czym znów wskoczyć na 92%:-)

T: 47:53
Hr max: 178
Hr avg: 140 (mocno zaniżone przez rozgrzewkę i rozjazd)
Kcal: 423
Training effect: 3,6 - improving:-)

Komunikacyjnie

d a n e w y j a z d u 40.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:2.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:wheeler
Wtorek, 26 lutego 2013 | dodano: 26.02.2013

A to Pixel a to Piątkowo, miasto rozkopane więc rowerem najszybciej:) Trochę mokro po woda z roztopów spływa na ścieżki.

Bieganie w towarzystwie

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:2.0 HR max:190 (100%) HR avg:134 ( 70%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Poniedziałek, 25 lutego 2013 | dodano: 26.02.2013

Bardzo miłym zresztą:), w postaci Marka. Bodaj pierwszy raz zrobiłem wspólny trening biegowy. Ogólnie jest to dobre rozwiązanie bo biegnie się wolniej, żeby móc rozmawiać a mam problem z tym, że jak jestem sam, to tempo mam za ostre.

Jednakowoż zrobiliśmy 4 interwały długości 300-500 m., tak na oko, w tempie 4 min/km, czyli ostro.

Trasa wiodła z Wildy wzdłuż Hetmańskiej na Rataje, potem Chartowem aż do Malty i powrót przez Most Rocha. W sumie około 13-14 km, pewnie Marek będzie miał dokładne wskazania.

Pulsak zachowywał się czasem dziwnie ale ogólne wskazania ma chyba bliskie rzeczywistości. tylko nie wiem czy to maksymalne tętno to moje jest czy kolegi:-)

T: 1:16:40
Hr avg: 134
Hr max: 190
kcal: 935

Dzięki Marek za wspólny trening!

Kategoria Forrest Gump

Biegówki w Zielonce

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Sobota, 23 lutego 2013 | dodano: 23.02.2013

Bardzo przyjemne 2 godziny regeneracyjnego śmigania po duktach i ścieżkach tytułowej puszczy. Towarzystwo doborowe: Maks, Marc i z3waza, co więcej - skrzyknięte praktycznie w jeden dzień! Tylko Kłosiu się wymigał zwalając winę na plan treningowy więc teraz sam sobie może pluć w brodę:-)

Trochę jednak mało śniegu a temperatura koło zera powodowała, że lepił się on do nart ale i tak było super! Marek i Maks dawali radę i ciężko było uwierzyć, że to dla nich debiutancki sezon na biegówkach a Zyga to stary narciarski wyga:-) W paru miejscach, na wąskich i malowniczych ścieżkach trafiliśmy, na założone ślady.
Przez moment było prawie jak w Jakuszycach, he he.

Ślad biegówkowy w Puszczy Zielonce © Josip

W sumie zrobiliśmy jakieś 11 km a ja na koniec odbiłem sobie jeszcze czerwonym szlakiem na szczyt Dziewiczej i zjechałem "rynną" do parkingu. Jakimś cudem udało mi się bez gleby.

Aha, miałem pulsaka ale chyba zwariował bo pokazuje hr avg 109 (mimo wszystko za niskie) i hr max 215 (nie te lata:D).

Dzięki chłopaki za wspólny wypad!

Kategoria Bjoern Dahlie

Spin na koniec tygodnia

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max:179 ( 94%) HR avg:146 ( 76%) Podjazdy: m Kalorie: 483 kcal Rower:
Piątek, 22 lutego 2013 | dodano: 23.02.2013

Oj, nie oszczędzałem się..:-)

Hr avg: 146
Hr max: 179
Time: 50 min
kcal: 483

Training effect - highly improving. We'll see:-)

Bieg po śniegu na pętli 2 mosty

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:0.0 HR max:175 ( 92%) HR avg:154 ( 81%) Podjazdy: m Kalorie: 787 kcal Rower:
Wtorek, 19 lutego 2013 | dodano: 19.02.2013

nad Wartą te mosty oczywiście:) Jak biegam po dłuższej przerwie (chyba ponad 2 tygodnie), to tętno zawsze jakieś takie wysokie jest. A może to też dlatego, że wstałem dziś skoro świt o 5:50

Myślałem, że to już koniec zimy w Poznaniu na ten sezon ale, widać, źle myślałem:(

D: 9,5 km
T: 49:30
hr avg: 154
hr max: 175
kcal: 787

Kategoria Forrest Gump

Jakuszyce

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Niedziela, 17 lutego 2013 | dodano: 19.02.2013

Po raz pierwszy w Jakuszycach. Bo biegówki jako takie to znam już od lat ale nie miałem jeszcze okazji śmigać po specjalnie przygotowanych śladach.

A różnica jest kolosalna! Przede wszystkim w tym jak szybko można się poruszać. O ile się ma technikę, oczywiście, i moc tak w nogach, jak i w rękach.

Ogólnie to jest świetny, ogólnorozwojowy sport. Znowu pozostaje mi tylko żałować, że nie mieszkam gdzieś bliżej gór, żeby móc zimą regularnie biegać na nartach.

Zaskoczyły mnie tłumy ludzi w Jakuszycach. Niby wiedziałem, że biegówki zrobiły się ostatnio popularne (bo Justyna, bo akcja Polska Biega na Biegówkach w GW) ale mimo wszystko nie spodziewałem się takiego tłoku, problemów z parkowaniem, kolejki na 40 min. czekania w schronisku itp. Ale to wszystko cieszy, fajnie, że ludzie łapią bakcyla dyscypliny, która wymaga wysiłku fizycznego. W ogóle myślę, że biegówki to pomysł na rozwój zimowej turystyki w Polsce. Alp nie mamy więc nigdy nie będziemy mieć choćby zbliżonej infrastruktury wyciągów i tras zjazdowych jak Austria czy Włochy. Postawmy więc na trasy z torem:), to wyjdzie też na dobre środowisku.

No dobra, bo się tu jakieś orędzie zrobiło:) Skoro już o infrastrukturze mowa, to ta jest naprawdę na poziomie w Jakuszycach. Trasy są wzorowo przygotowane i utrzymane, nie brakuje też zaplecza w postaci wypożyczalni, instruktorów, itp. Widziałem dużo aut na czeskich rejestracjach, słyszałem często germańską mowę, a to już o czymś świadczy.

A ile przebiegłem? Cóż, nie za wiele bo byłem z początkującym (acz ambitnym i szybko się uczącym) towarzystwem. Pierwszego dnia główny szlak do schroniska Orle i powrót z lekkim odbiciem w stronę Samolotu. W sumie pewnie jakieś 12 km. Drugiego dnia dołączyli do nas jeszcze znajomi, niezłe przecinaki biegówkowe. Krzychu na ten przykład potrafi pokonać ponad 2 km ledwie lekko z górki na samym tylko odbiciu z rąk i idzie przy tym jak burza. Ja oczywiście musiałem go naśladować i do dziś czuję ramiona:) Ta wycieczka była dłuższa ponieważ ze schroniska wróciliśmy nadkładając nieco drogi przez Rozdroże. Tam było podejście i wreszcie wysunąłem się na czoło stawki, krążąc następnie między czubem a tyłem naszej wycieczki. Tak że tu wyszło jakieś 15-17 km., nie wiem dokładnie. Zresztą nie o kilometry tu chodzi ale o świetną zabawę i parę godzin w miarę lekkiego wysiłku na świeżym powietrzu.

Mam plan na 2014. Bieg Piastów! Najchętniej 50 km bo wychodzi najtaniej za kilometr:-)

Kilka zdjęć:

Początki bywają trudne:) © Josip

W oksach od sponsora © Josip

Kolarz na biegówkach © Josip

Na rozdrożu między Orlem a Polaną Jakuszycką © Josip

Kategoria Bjoern Dahlie

Dojazdy

d a n e w y j a z d u 21.00 km 5.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Środa, 13 lutego 2013 | dodano: 18.02.2013

Od poniedziałku do środy. Z ciekawostek - każdego dnia innym rowerem, a taki kaprys miałem:)

W środę ścigaczem tylko w 1 stronę bowiem zostawiłem go (ją?) w serwisie celem całkowitej wymiany napędu (m.in. korba 2-rzędowa 40-28 i wreszcie manetki zamiast grip-shiftów).

Interwały na spinningu

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max:170 ( 89%) HR avg:138 ( 72%) Podjazdy: m Kalorie: 433 kcal Rower:
Wtorek, 12 lutego 2013 | dodano: 12.02.2013

Da się, wykres pracy serca wygląda jak sinusoidy pod Ludwikowem.
Znaczy - założenia treningowe wykonane:-)