josip prowadzi tutaj blog rowerowy

Rozjazd i test 2-rzędówki

d a n e w y j a z d u 30.70 km 0.00 km teren 01:12 h Pr.śr.:25.58 km/h Pr.max:37.90 km/h Temperatura:3.0 HR max:161 ( 84%) HR avg:125 ( 65%) Podjazdy: m Kalorie: 800 kcal Rower:Lover
Środa, 27 lutego 2013 | dodano: 27.02.2013

Wyrwałem się wcześniej z pracy i udało się niemal całość za jasnego przejechać!
Rozjazd był jak najbardziej wskazany po poniedziałkowym dłuższym bieganiu i wczorajszym wytopie.

Co do testu 2-rzędówki 40-28 to... wyszło różnie:(

+ sztywność korby XT - rewelacja!
+ dobór przełożeń - nie powinno ich zabraknąć ani na zjazdach ani na podjazdach, przynajmniej na tyle, ile byłem w stanie sprawdzić jeżdżąc po płaskim i asfalcie (tylko 1 podjazd terenowy, w miarę suchy znalazłem)
+ naturalnie wyższa kadencja
+ powrót do manetek z gripów, ja po prostu tak wolę:-)


- lewa manetka jest 3-rzędowa, pomimo zblokowania jednego przełożenia nie radzi sobie do końca. Jest problem z wrzuceniem dużej tarczy gdy z tyłu są lekkie biegi i na odwrót - ciężko zrzucić gdy z tyłu łańcuch jest na małych koronkach. Niby nie powinno się jeździć z łańcuchem po skosie ale denerwuje mnie to. Nie po to zmieniam napęd, żeby się potem na wyścigu zastanawiać czy w danym układzie, zmienię bieg z przodu. Ergo - trzeba kupić dedykowaną manetkę. Od początku chciałem tak zrobić ale akurat nie było w magazynie.
Ergo 2 - będę miał na zbyciu manetkę 3-rzędową SLX nówkę sztukę. Ktoś chętny? Jakiś tam rabacik dam:-)

- nie mogę do końca wyregulować tylnej przerzutki. Albo przeskakuje na koronkach 11-12 albo na górze 28-30. Ten problem występował już wcześniej i nie zniknął mimo wymiany kasety, łańcucha, manetki, linki, pancerza a nawet haka na Challengu. Pozostaje 1 winowajca - niestety jest nim przerzutka XTR a konkretniej krzywy wózek, jak podejrzewam... To się da jakoś wyprostować?

Niby cieplej ale dłonie jednak mi zmarzły..


Good bikes!


Kategoria 20-50, MTB szosami


komentarze
JPbike
| 20:46 czwartek, 28 lutego 2013 | linkuj No to wszyscy jesteśmy niezłymi kombinatorami w sprawie napędów ;)
jasskulainen
| 19:58 czwartek, 28 lutego 2013 | linkuj Ja mam u siebie korbe slx, 40/26 , gripy srama, z tylu xt, a z przodu szosowa przerzutka

smiga az milo, a od kiedy zalozylem lancuch 10spd do napedu 9 biegowego to nawet lepiej ! : )

josip
| 13:49 czwartek, 28 lutego 2013 | linkuj Jacek, ja mam 2x9, z tyłu wszystko jest pod 9 biegów.
JPbike
| 21:45 środa, 27 lutego 2013 | linkuj Manetki SLX, korba XT, a tylna przerzutka XTR - pytanie: czy wszystko jest pod 10 rzędówkę, czy coś zostało z 9 rzędowki ?
klosiu
| 21:12 środa, 27 lutego 2013 | linkuj Hehe, a faktycznie :).
josip
| 20:54 środa, 27 lutego 2013 | linkuj @daVe - dzięki, spróbuję. Cóż innego mi pozostało?:)

@Maks - ja wszystko mam długie:-)

@klosiu - hak w sumie nie tak dawno wymieniałem, musisz to pamiętać:) A problem już wcześniej występował..
klosiu
| 20:49 środa, 27 lutego 2013 | linkuj Może hak masz krzywy...
Maks
| 20:41 środa, 27 lutego 2013 | linkuj Masz krótki czy długi wózek ?
daVe
| 20:34 środa, 27 lutego 2013 | linkuj Wózek jak najbardziej da się wyprostować. Ściągnij przerzutkę, rozkręć wózek, kombinerki w rękę i dawaj. Mojej X-9 nie udało mi się w ten sposób złamać, więc swojej pewnie też krzywdy nie zrobisz ;)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa esiet
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]