Marzec, 2014

Bez roweru się nie ruszam z domu

d a n e w y j a z d u 26.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Poniedziałek, 31 marca 2014 | dodano: 01.04.2014

Rano do przedszkola z córą, 6,5 km, dziecko przeszczęśliwe i dumne z siebie, tata też dumny:)
Potem do roboty, powrót na domek, dojazd na kosza (tym razem był fun), Stary Rynek i domek ponownie.
Ciepło, bzy pachną - maj dookoła, maj:)

Zamiast Obornickiego - Starołęka

d a n e w y j a z d u 58.88 km 0.00 km teren 02:04 h Pr.śr.:28.49 km/h Pr.max:48.90 km/h Temperatura:16.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Niedziela, 30 marca 2014 | dodano: 30.03.2014

Planowałem dziś stawić się na Obornickim ale zmiana czasu w połączeniu z wczorajszymi imieninami u ojca + parapetem na mieście stanęły tym zamiarom na przeszkodzie. Nawet się obudziłem ale zdecydowanie nie w formie rowerowej. Z tego, co czytam, to mógłbym odpaść już przy wyjeździe z BP:)

Popołudniu doszedłem już do siebie i postanowiłem zrobić szosową pętelkę trasami na wschód od Poznania. Napisałem do Marka, a ten jakby tylko czekał na mój znak - ochoczo i niezwłocznie przystał na propozycję wspólnego kręcenia

Może średnia tego nie pokazuje ale był to całkiem porządny trening. Owszem, pogadaliśmy ale nawet pod wiatr trzymając blisko 30 km/h, do tego kilka sprintów i jeden bardzo mocno acz w siodle pociśnięty podjazd w Szczepankowie. Po prostu przebijanie się przez miasto jest mordercze dla średniej a było tego blisko 20 km.

Aha, co trzeba odnotować - przez pierwsze 30 km jechałem na krótko góra i dół a lampkę włączyłem o 19:20. Wcześniej na wycieczce z dziećmi (13,5 km, tempo momentami >15 km/h, niedługo chyba zacznę to wpisywać albo co najmniej im konta założę, he he), też jechałem na krótko i mimo spacerowego dl mnie tempa zupełnie nie zmarzłem.

Dzięki Marek za bardzo przyjemną jazdę!

Kategoria 50-100, Szosa

Dziewicza Góra

d a n e w y j a z d u 32.80 km 15.00 km teren 01:38 h Pr.śr.:20.08 km/h Pr.max:54.10 km/h Temperatura:14.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Piątek, 28 marca 2014 | dodano: 28.03.2014

Tak chyba z 2,5 pętli wyszło. Spotkałem Tomka Jakubowskiego, który od tego sezonu przechodzi z Pyrcyka do Volkswagena.
Blat jakby mniej przeskakuje, co nie oznacza, że go nie wymienię ale przynajmniej udało mi się zgubić parę ogonów po drodze do Kicina:)

Dojazdy różne różniste

d a n e w y j a z d u 30.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Piątek, 28 marca 2014 | dodano: 28.03.2014

Na baskecik

d a n e w y j a z d u 16.50 km 0.00 km teren 00:46 h Pr.śr.:21.52 km/h Pr.max:35.00 km/h Temperatura:6.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Czwartek, 27 marca 2014 | dodano: 28.03.2014

A po drodze jeszcze na Rusa. Tempo całkiem żwawe, kadencyjne z racji awarii (ale już we wtorek ma być nowa tarcza!).

Sam kosz to jakiś dramat, 0 przyjemności. To już wolę sobie pobiegać - mniej czasu na to potrzebuję a przydatność bez porównania większa. I ryzyko kontuzji mniejsze.

Kategoria <20, Commuter

Interwały trasą Park Run

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max: km/h Temperatura:4.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Wtorek, 25 marca 2014 | dodano: 25.03.2014

Założenie bardzo proste: 5 przyspieszeń po 500 m. każde, tempo < 4 min./km, poprzedzielanych 500 m. w tempie około 5 min./km.
Udało się to mniej więcej zrealizować pomimo tego, że było ciemno (miejscami), mokro (wszędzie), a trasa jest taka, że nieraz wypadł mi podbieg akurat na koniec tempówki:). Na przykład przy czołgach. Generalnie, trening mimo, że krótki dał mi mocno w kość.

Kategoria Forrest Gump

Technikalia

d a n e w y j a z d u 40.00 km 30.00 km teren 02:31 h Pr.śr.:15.89 km/h Pr.max:37.90 km/h Temperatura:16.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Sobota, 22 marca 2014 | dodano: 22.03.2014

Wstępnie planowałem dłuższą szosę przedpołudniem ale raz, że nie miałem weny z samego rana na samotne kręcenie a dwa, że wiatr mnie zniechęcił. Zgadałem się więc z Kłosiem, który wcześniej pisał na forum, że planuje rundki na Morasku koło 12. Morasko to idealne rozwiązanie dla Młynkowców, czyli kolarzy wyposażonych w rowery z przeskakującym blatem:)

Wpierw jednak zrobiliśmy rozgrzewkę Nadwarciańskim do Radojewa, wyjeżdżając z Poznania jakimiś chynchami na wschód od ul. Rubież (pierwszy raz w życiu tam byłem). Następnie miałem też niezły trening kadencji próbując utrzymać koła Kłosiowi pod 30 km/h w terenie na tarczy 28'.

Po przebiciu się Poligonową na Morasko, mając Kłosia za przewodnika, po raz pierwszy zrobiłem całą rundę od początku do końca. Ale to jest wycisk! Niespełna 11 km ale mieści się w tym niezliczona ilość stromych podjazdów po ściankach, ciasnych zakrętów, agrafek, zjazdów po progach i z bandami.. no nudzić się nie sposób. Cieszę się, że całość udało mi się przejechać w siodle, nie licząc ze dwóch małych podpórek, kiedy mnie Kłosiu przyblokował:) Na zjeździe po otoczakach przeżyłem moment grozy kiedy tylne koło podniosło mi się na pół metra:) Ale jakoś udało mi się wybronić. Mariusz na swoim 29' wymiata, w ogóle nie widać, żeby mu te duże koła przeszkadzały w manewrowaniu i mieszczeniu się w zakrętach 180 stopni.

Na koniec jeszcze podjazd po progach na Górę Moraską i w poczuciu dobrze spełnionego treningowego obowiązku udaliśmy się do domu. Tzn. ja do domu bo Kłosiu miał jeszcze głód ćwiczenia techniki, który postanowił zaspokoić na Cycie.

Super wypad (dzięki Kłosiu!) tylko za ciepło się ubrałem (gamex, wtf?!). Kiedy wyszło słońce aż się prosiło o to, żeby pośmigać na krótko góra i dół, a ja mogłem tylko spuścić nogawniki i po raz pierwszy w tym roku poczuć smaganie wiatru po łydach.

Dojazdy z tygodnia

Piątek, 21 marca 2014 | dodano: 22.03.2014

Kadencyjnie

d a n e w y j a z d u 48.20 km 15.00 km teren 02:04 h Pr.śr.:23.32 km/h Pr.max:37.40 km/h Temperatura:14.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Czwartek, 20 marca 2014 | dodano: 20.03.2014

Trening kadencji wymuszony przez przeskakujący blat (nowa tarcza będzie po 26.03). Tzn. mogę jechać na blacie ale bez mocnego ciśnięcia w pedały, starając się jak najwięcej energii wkładać w podciąganie nogi do siebie (stawanie na pedałach w ogóle odpada). Bez spd to byłoby właściwie niewykonalne. W sumie to może mi naprawdę wyjść na dobre.
Jechało się po prostu bosko - ciepło (około 15 stopni), jasno do 18:30, coraz bardziej zielono dookoła. Zrobiłem trasę przez Orła Białego (komis, w którym mieli Gran Turismo 4, he he), Minikowo, Ożarowską, nowo-odkrytym szlakiem terenowym do Głuszyny (chciałem się przebić szlakiem rowerowym do Babek ale droga jest strasznie rozjeżdżona ciężkim sprzętem, pełna błota i nieprzejezdna), Koninko, ogródki działkowe w Krzesinach, Spławie, Darzbór i Maltę.

Nawet nie wiem kiedy mi te blisko 50 km zleciało.

Parkrun x1,5 w odwrotnym kierunku

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max: km/h Temperatura:9.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Środa, 19 marca 2014 | dodano: 19.03.2014

Jak nie biegam to nie biegam, ale jak już zacznę - to co 3 dni:) Cóż, miał być rower ale padało..