Wrzesień, 2012

ŚRS

d a n e w y j a z d u 70.72 km 0.00 km teren 02:18 h Pr.śr.:30.75 km/h Pr.max:53.00 km/h Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Sobota, 29 września 2012 | dodano: 29.09.2012

Średnia Runda Szosowa:)

Dom - Minikowo - Krzesiny - Tulce - Gowarzewo - Nagradowice - Kórnik - Puszczykówko - Łęczyca - Wiry - Luboń - Kopanina - Kopernika.

Ciepło jak na koniec września. Jechałem na krótko i było ok.

Dość silny wiatr z południa, ale i tak było super!

Kategoria 50-100, Szosa

Lasek Marceliński i Kierskie

d a n e w y j a z d u 41.10 km 25.00 km teren 01:32 h Pr.śr.:26.80 km/h Pr.max:66.50 km/h Temperatura:21.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Środa, 26 września 2012 | dodano: 26.09.2012

Fajnie mi się kręciło, nawet ząb jakby mniej bolał:)

Jeszcze się da te 1,5 godzinki po pracy pojeździć w miarę przy dziennym świetle.

Dalibóg nie wiem gdzie tego maksa wykręciłem..:) może coś nie stykało.

Do pracy i na spacerek:)

d a n e w y j a z d u 19.00 km 0.00 km teren 01:00 h Pr.śr.:19.00 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Wtorek, 25 września 2012 | dodano: 25.09.2012

Ale tłumy ludzi na ścieżce wzdłuż Trasy Średnicowej - normalnie biegają, jeżdżą na rowerach... co raz więcej tego ducha sportowego w narodzie:) Zaskakująco ciepły, jesienny dzień tylko sprzyjał takim formom aktywności.

Bikecrossmaraton Łopuchowo

d a n e w y j a z d u 62.80 km 50.00 km teren 02:10 h Pr.śr.:28.98 km/h Pr.max:49.60 km/h Temperatura:13.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Niedziela, 23 września 2012 | dodano: 23.09.2012

Średnia mówi wiele o skali trudności trasy...:)

Start miał być spokojny, 20 km/h za samochodem. Taa., więc chyba licznik mi nie działa, po wg jego wskazań było 2 razy szybciej. Ustawiłem się w pierwszej linii II sektora obok Zbyszka Wiktora, jednak uciekł mi gdzieś w początkowym tłoku i zamieszaniu.

Pierwsze kilometry na asfalcie to próba sklejenia do czołówki. Goniliśmy po zmianach ale nie daliśmy rady. Ostatecznie poległem na stromym podjeździe po zakręcie 150 stopni, przyblokowali mnie po wewnętrznej i wytraciłem prędkość:(

Ale i tak pociąg, który się uformował nie był zły - Hulaj, Jarek Biniek i Marek Dereszkiewicz z Goggli, Mateusz Wasielewski.. Cięliśmy tak całą pierwszą pętlę, doganiając jeszcze po drodze 2 zawodników, którzy pewnie odpadli z czołówki.

W pewnym momencie było nas 10-ciu. Dużo, trzeba uważać, żeby nie jechać z tyłu i się gdzieś nie zakopać... Szczęściem, udało się:) Nie wytrzymali za to m.in. Hulaj i Jarek Biniek, odpadli na jakieś 10 km przed metą.

Zostało nas pięciu. Niestety na długiej prostej przez las przed asfaltem zaczęły się już jakieś szachy przedfiniszowe, zwalnianie. Bałem się, że jak tak będziemy się czaić, ,to nas ktoś dojdzie z tyłu więc wyszedłem na zmianę. I to był błąd - zmiana była za długa i za twarda. W efekcie, trochę mnie przytkało na asfalcie przed metą i nie byłem w stanie skontrować kiedy poszedł atak na sztywnym podjeździe. Z tej piątki wjechałem piąty. Cóż, finisze chyba nie są moją mocną stroną.

Strata do zwycięzcy open i M3 (Mateusz Mróz): 9:48 (to były zawodowiec, odjechali reszcie razem z Pawłem Cieślikiem, który startował w tegorocznym TdP, taa...)

Strata do 6 open (Rafał Łukawski, jechał w większej grupce m.in z Markiem Witkiewiczem, Bloomem i Zbyszkiem Wiktorem): 3:46, w sumie niewiele. Mogę tylko gdybać czy jak bym na początku jednak skleił, to czy dałbym radę utrzymać koło...

Na mecie spotykam Zygmunta III, który jednak dziś jechał tylko jako wsparcie techniczne i merytoryczne:) dla żony - Joanny na mini. Reszta Gogli z BS się nie zjawiła niestety... a liczyłem na jakąś ciekawą rywalizację:).
Pogadałem jeszcze z Krzychem, kolegą z kosza, który dzielnie zaliczył krótszy dystans, zjadłem, po raz kolejny nie wygrałem nic w tomboli:) i pojechałem do domu.

Z wyniku i jazdy jestem zadowolony. Zdecydowanie ,najlepszy start u Gogola w tym sezonie, wywalczyłem nawet I sektor (za top 30 open) ale co z tego, skoro to już ostatnia edycja?:). Naprawdę szkoda, że ten sezon się już kończy...

Zimno, jechałem w nogawnikach, rękawnikach i długich, ocieplanych rękawicach.

BKRS

d a n e w y j a z d u 27.51 km 0.00 km teren 00:56 h Pr.śr.:29.48 km/h Pr.max:43.60 km/h Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Sobota, 22 września 2012 | dodano: 22.09.2012

Bardzo Krótka Runda Szosowa:)

Miało być trochę dłuższe rozkręcenie łydy ale niestety natura miała inne plany. W Wirach zaczęło kropić, w Łęczycy padać a w Luboniu jechałem już w konkretnej gisówie z nieba:( Z wiatrem, a więc około 40 km/h ale też i z duszą na ramieniu na tych cieniutkich i gładkich oponach. Raz, hamując przed przejazdem kolejowym, wpadłem w poślizg ale na szczęście udało mi się opanować rower. Inaczej - szlify gwarantowane..

Tak że, w sumie, ostatni trening przed Łopuchowem wyszedł taki se, zobaczymy czy forma jutro będzie.
Udało się za to pójść na mecz Warty! Niby daleko nie mam ale to bodaj pierwszy raz w życiu byłem na II lidze (tzn. "pierwszej", bo pierwsza to Ekstraklasa, he he) i od razu 4:0 dla naszych:)

Kategoria 20-50, Szosa

Praca

d a n e w y j a z d u 13.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Piątek, 21 września 2012 | dodano: 22.09.2012

Poranki chłodne acz pogodne:); w każdym razie już na długie rękawiczki...

Olszak i Swarzędzkie

d a n e w y j a z d u 39.20 km 30.00 km teren 01:29 h Pr.śr.:26.43 km/h Pr.max:44.40 km/h Temperatura:20.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Wtorek, 18 września 2012 | dodano: 18.09.2012

I like it!:) Bez kitu, przy moim cyklu przygotowań i tzw treningów, optymalna forma przychodzi we wrześniu. Zresztą, po wynikach i wpisach innych bikestatowiczów, widzę, że nie tylko ja tak mam, he he.
Już nawet nie chodzi o to ściganie ale po prostu jazda daje teraz wyjątkową przyjemność.
Przy okazji odwiedziłem tatę na Rusa.

Jak wracałem, już po zmroku, to na Rondzie Starołęce szkieły spisywały jakiegoś rowerzystę, blokując przy tym swoją Kią 3/4 ścieżki rowerowej. Ciekawe jakie przestępstwo biedak popełnił - jazda rowerem po pasach, przejazd na czerwonym świetle a może jazda po piwku...? Tak czy inaczej, zakuć go w dyby!

Znajoma z pracy mi mówi, że średnio 3 razy w tygodniu na Piątkowie, między 2 a 4 w nocą urządzane są wyścigi na motorach. Huk taki, że budzą się wszyscy - dzieciak, dorośli a nawet królik. Trasa "wyścigu" przebiega jakieś 100 m od komisariatu ale to przecież jeszcze nie powód, żeby interweniować...

Do pracy

d a n e w y j a z d u 17.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Wtorek, 18 września 2012 | dodano: 18.09.2012

Poniedziałek i wtorek.
Fajna pogoda:)

Do Drogbasa na kiełbaski

d a n e w y j a z d u 25.30 km 10.00 km teren 01:02 h Pr.śr.:24.48 km/h Pr.max:43.70 km/h Temperatura:16.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Niedziela, 16 września 2012 | dodano: 16.09.2012

i chlebek, chipsy, ogórki, złocisty napój, pogaduchy przy ognisku. Czyli jak normalna impreza, jedyne po czym poznać, że to jednak rowerowi maniacy to brak fajek:)
Frekwencja dopisała, w pewnym momencie był chyba z 12 osób, w tym dawno nie widziany Młodzik!
Powrót z Jacgolem, Kłosiem i Markiem - czterech jeźdźców bezlitośnie rozpruwających mrok Lasów Komunalnych Miasta Poznania swymi miotaczami lumenów. Tempo, nie powiem, całkiem żwawe:) Myślę, że na wysokości Rusałki cały (ewentualny) alkohol był już dawno spalony i wypocony, he he. Super sprawa taka jazda w parę osób we wrześniową, zaskakująco ciepłą noc. Do powtórzenia wkrótce, mam nadzieję...

Wyszło ponad 25 km z Wildy na Biskupińską, przez Sołacz i Rusałkę w obie strony, może być jak na rozjazd.

Kategoria 20-50, MTB wycieczka

Michałki 2012

d a n e w y j a z d u 99.00 km 97.00 km teren 04:18 h Pr.śr.:23.02 km/h Pr.max:47.20 km/h Temperatura:16.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lover
Sobota, 15 września 2012 | dodano: 15.09.2012

No, zadowolony jestem choć do pełni szczęście trochę zabrakło...
Cel był taki - zejść poniżej 4:30 i załapać się na teamowe pudło. Oba udało się zrealizować z nawiązką:-)

Ale po kolei..
Start strasznie wqrwiający bo do końca asfaltu jechaliśmy za autem, które nie przekraczało 35-40 km/h. W efekcie, w peletonie dochodziło do groźnych spięć i nagłych hamowań. Na szczęście obyło się bez karambolu, czy w ogóle jakichś kraks. Przynajmniej ja ich nie widziałem.

Na starcie, widać skupienie:)

Po wjeździe w las wyprzedzam Kłosia ale wiem, że on tak łatwo nie odpuści:) Widzę przed sobą tylko Drogbasa, ten jednak wywala się na jednym z pierwszych piaszczystych zakrętów, zdaje się, że podcięty przez jakąś łamagę. Słyszę tylko: "Co wy, kurwa, robicie?!":-)

Jadę dalej, jestem chyba pierwszy z Goggli. Formuje się mała grupka z Jackiem Swatem, do której po chwili dojeżdża także Mariusz. W tym składzie dojeżdżamy do rozjazdu mega/giga, pan Jacek odbija w prawo a my - tj. Lipno (M2), Brzoza (M3), Kłosiu i ja skręcamy w lewo mierzyć się z dystansem królewskim.

Na sekcji sztywnych podjazdów dochodzimy 2 kolarzy, w tym Damiana Pertka, zwycięzcę M3 z zeszłego roku! Ten drugi łapie koło ale Damian zostaje, cóż, pewnie słabszy dzień, zresztą nie widzę go w wynikach więc pewnie nie ukończył.
Pierwszy zonk techniczny - nie wchodzi mi młynek, muszę wbiegać. Na szczęście mam w tym wprawę z Challenga i na tym manewrze raczej zyskuję niż tracę:-)

Lecimy dalej, tempo dyktujemy na zmianę z Kłosiem. Reszta koleżeństwa nie kwapi się do zmian. Trochę nas to wkurza, Mariusz próbuje szarpać, 2 czy 3 razy skacze na zjazdach ale ja się zagapiam. Raz łańcuch spada mi z blatu na środkową tarczę, raz gubię bidon (niedobrze:<).. W efekcie - zamiast pomóc w ucieczce, doprowadzam wozidupy do Koksia (sorry):(

Dochodzimy kolejnych zawodników, czuję, że jest naprawdę nieźle. A w momencie gdy doganiamy Jarka Paszczyńskiego, to już nawet jestem tego pewien. Suplementacja (żele, snickers) ok, więc nie powinno być odcięcia. Martwi tylko to, że zostało mi nieco ponad pół bidonu z wodą a to dopiero 45 km.

Gdzieś około 55-60 km Kłosi łapie kapcia, co za pech, ja jebie... Pytam czy ma wszystko, a gdy potwierdza, kręcę dalej z Jarkiem Paszczyńskim, Lipnem i Brzozą.
W pewnym momencie pojawia się szansa na ucieczkę i zostawienie 2 ostatnich wagoników ale akurat wtedy łańcuch musiał mi wylecieć na zewnątrz blatu:( Wraca na swoje miejsce bez konieczności zatrzymania się ale z ataku nici. Ja nie wiem co z tym napędem - na ostatnim treningu wszystko było ok a teraz takie numery. Co, od stania się zepsuło..?

Dobrze, że fragment za ostatnim bufetem jadę na kole orga (Paszczyński) bo jest tam kilka zakrętów, które łatwo przeoczyć. W zeszłym roku np, zgubiłem się i nadłożyłem jakieś 2 km. Teraz wszystko idzie zgodnie z planem... aż do feralnej przeprawy przez rzeczkę mostkiem, którego nie ma. Zamiast walić po kamieniach, grzecznie ustawiam się gęsiego za Lipnem, który ma jakiś problem. Tracę czas, dogania nas Piotr Cibart a pozostała dwója (w tym M3) nam odjeżdża. Ruszam w pogoń ale znowu jakiś zonk z łańcuchem i nagle zostaję sam. Niedobrze... Niby mam tę 4-kę w zasięgu wzroku ale też czuję nadciągający kryzysik. Trzeba by się napić (tylko czego?), wziąć drugiego żela. Ale jak to zrobić na tych kurwidołkach? Postanawiam wpierw dogonić o potem się posilić. Lekko nie jest, oni jadą w czwórkę a ja sam, ale dystans się zmniejsza. Powoli... I gdy już jestem naprawdę blisko, jakieś zielsko wkręca mi się w kasetę, łańcuch ślizga się na tym jak głupi, muszę zredukować, zwolnić, poczekać aż się wykręci... Odjechali:(

No cóż, teraz tylko nie stracić pozycji. Zatrzymuję się obok dziadków, którzy spisuję numery i biorę jedną wodą. Za moment znowu postój, żeby odczepić plastik przy nakrętce:) Ale ok, to są tylko sekundy a przynajmniej się posiliłem, napiłem i mogę gnać do mety. Grunt żeby mnie nikt nie dogonił. Napęd też już nie sprawia problemów. Od przejazdu kolejowego trzymam równe tempo około 30 km/h, dubluję bodaj ostatniego megowca, jeszcze tylko kartoflisko, stadion, owacje i wjazd na metę!

Wjeżdżam na metę, za szybko nawet dla migawki aparatu:)

Czas: 4:19:00 (21 minut lepiej niż rok temu, ponad 2 godz. lepiej niż 3 lata temu, he he). W zeszłym roku z takim czasem byłbym pierwszy w M3... Cieszy też to, że udało się przejechać ten morderczy maraton bez gleby czy większego kryzysu.

Goggle: 1/9 :-)

Strata do zwycięzcy (Sylwester Swat): 18 minut (only, wow!)

Strata do zwycięzcy M3 (Radek Gołębiewski): 18 minut

Strata do 4-tego M3 (Mateusz Wasielewski): 4 minuty, w zasięgu...

Przewaga nad drugiem w Gogglach:) (Mariusz Kłos): 10 minut, czyli tyle ile mniej więcej zajmuje zmiana dętki. Gdyby nie ten defekt mogło być różnie i raczej bym przegrał.

Ogólnie cały team pojechał bardzo dobrze - właściwie wszyscy zmieścili się w 5 godzinach! Zyguś załapał się na szerokie pudło w M4 a Mario coś wygrał w tomboli ale co to było?:) Hantle?

Super maraton i towarzystwo, dzięki!