Kwiecień, 2016

Przepałka

d a n e w y j a z d u 34.10 km 20.00 km teren 01:28 h Pr.śr.:23.25 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:133 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Sobota, 30 kwietnia 2016 | dodano: 02.05.2016

Nie wiem czy nie trochę za ostro na dzień przed maratonem. No ale trudno, nóżkę trzeba było przepalić, a w piątek się nie wyrobiłem.
Support mi tak strzela, że oszaleć można. Ponieważ to press fit, to na bank trzeba będzie go wymienić.

Vitosha

d a n e w y j a z d u 20.30 km 8.00 km teren 01:17 h Pr.śr.:15.82 km/h Pr.max:58.00 km/h Temperatura:10.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:642 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Wtorek, 26 kwietnia 2016 | dodano: 02.05.2016

Tak jest - rowerem po Bułgarii, czyli coś czego jeszcze nie było:) Takie delegacje to ja lubię!
Wszystko dzięki uprzejmości kolegów z pracy, którzy zorganizowali tę wycieczkę, użyczyli roweru (29er na XT!), kasku, a nawet butów spd. Sam wypad może nie był zbyt długi (wyruszaliśmy po pracy, dopiero przed 19), ale i tak wystarczyło, żebym się przekonał jak genialne jest położenie Sofii pod kątem treningów kolarskich. Miasto jest dosłownie przytulone do potężnego masywu Vitosha, a ścieżka MTB, na której co roku rozgrywany jest 100-kilometrowy maraton zaczyna się jeszcze w granicach miasta. Zresztą co tu dużo mówić - wystarczy spojrzeć na track ze Stravy poniżej. 650 metrów w pionie na jakichś 9-10 kilometrach podjazdu.

Trochę pechowo trafiliśmy z pogodą - było zimno (4 stopnie jak zjeżdżaliśmy), a po opadach dzień wcześniej od wysokości 1100 m. zalegał już śnieg. Nie są to najlepsze warunki na jazdę w krótkich spodniach i letnich rękawiczkach, a tylko taki ekwipunek zabrałem ze sobą z Poznania. Palce miałem tak zgrabiałe, że nie byłem w stanie odblokować telefonu i zrobić fotek:(

Kategoria 20-50, Góry, MTB

Do Szreniawy

d a n e w y j a z d u 56.70 km 40.00 km teren 01:50 h Pr.śr.:30.93 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:10.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:222 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Sobota, 23 kwietnia 2016 | dodano: 02.05.2016

Tak mi od tygodnia chodziło po głowie, żeby tam ponownie zawitać, bo mi się KOM na segmencie podjazdowym niezbyt wyśrubowany wydawał. No i teraz jest już ciut bardziej wyśrubowany:)
Początek i końcówka w deszczu, ale przecież kolarstwo to nie jest sport dla miękkich ludzi.

Katarzynki z kumplami

d a n e w y j a z d u 50.00 km 35.00 km teren 01:55 h Pr.śr.:26.09 km/h Pr.max:60.00 km/h Temperatura:12.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:200 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Czwartek, 21 kwietnia 2016 | dodano: 02.05.2016

Bodaj pierwszy trening w grupie w tym roku. Ale za to od razu towarzystwo było doborowe - Krzychu i dawno niewidziany Kuba.
Ustawka na Olszaku, dalej Swarzędzkie, Gortatowo, Uzarzewo, Katarzynki i powrót nad Maltę, bo już się ciemno i chłodno robiło.
Po drodze jakieś KOMy wpadły, ale za długo to się nimi nie nacieszyłem, he he. No może poza Antoninkiem.

Dystans wpisuję z Holuxa bo Strava w telefonie miała jakąś zawiechę
Super wypad, dzięki!

Rozjazd głównie szosowy

d a n e w y j a z d u 30.60 km 3.00 km teren 01:05 h Pr.śr.:28.25 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:12.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:164 m Kalorie: 670 kcal Rower:Bestia
Niedziela, 17 kwietnia 2016 | dodano: 19.04.2016

Jak w tytule:) Teren jeszcze bardzo grząski i mokry po kilkunastu godzinach deszczu, więc tylko kawałek się na Morasku przejechałem.
Chłodno ale bardzo ładnie o zmierzchu - niebo się przejaśniło a powietrze było bardzo przejrzyste. Super są wieczorne widoki z ul. Alejowej, spod Wodociągów czy z szosy między Moraskiem a Radojewem.

W końcu coś dłuższego

d a n e w y j a z d u 75.80 km 55.00 km teren 03:13 h Pr.śr.:23.56 km/h Pr.max:61.00 km/h Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:398 m Kalorie: 1834 kcal Rower:Bestia
Sobota, 16 kwietnia 2016 | dodano: 19.04.2016

No, to lubię! Blisko 80 km konkretnego napierania w terenie. W sumie, to nawet więcej bo Stravę włączyłem dopiero na Śródce, dokąd dojechaliśmy rodzinnie na mecz Koziołka. Mojego świetnego samopoczucia nie zmienił nawet fakt, że większość trasy pokonałem w mniej lub bardziej zacinającym deszczu. Do domu wróciłem ociekający wodą i błotem.
To dopiero mój pierwszy tegoroczny wypad do WPN - szok, niedowierzanie:)

Bikecrossmaraton Dolsk

d a n e w y j a z d u 42.10 km 40.00 km teren 01:41 h Pr.śr.:25.01 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:9.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:374 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Niedziela, 10 kwietnia 2016 | dodano: 10.04.2016

No coś ten Dolsk pechowy dla mnie, jak nie urok to..
Dojazd z Dawidem zleciał bardzo szybko i w super atmosferze. Na miejscu tłumy, zimno i delikatnie kropi. Kolejka do biura zawodów posuwała się zaskakująco szybko, do tego start przesunięty o 15 minut. Zatem zdążyliśmy jeszcze zrobić małą rozgrzewkę, a właściwie bardziej sprawdzenie czy wszystko działa (wtedy jeszcze tak) i myk do sektora. Tam stajemy w jednym rzędzie z Drogbasem, Krzychem i JP, to pierwszy i ostatni raz kiedy jestem obok teamowych kompanów na tym maratonie:).

Start jak zwykle kiepski w moim pokonaniu, najwięcej tracę na zjeździe bo mam blokadę, żeby jechać 40 km/h w terenie koło w koło i kiera w kierę. Dopiero po jakichś 15 minutach łapię właściwy rytm, zaczynam nadrabiać, doganiać i przeganiać (m.in. Hulaja i kolarza z Czaplinka). Po połączeniu z mini robi się tłoczno. Nie wiem dokładnie jakie to miejsca krótszego dystansu, różnice prędkości nie są duże, ale jednak są (na naszą korzyść) i trzeba przeskakiwać z lewej na prawą, żeby wyprzedzić. Udaje się zawiązać mocną grupkę mega z Tomkiem Urbanowiszem i zawodnikiem Strefy Sportu. Gdy dojeżdżamy do Dolska cieszę się, że zaraz zrobi się znacznie luźniej.

No i faktycznie się zrobiło luźniej i niemal jednocześnie, na samym początku asfaltowego podjazdu coś mi dziwnie przednie koło rzuciło. Przez moment się łudzę, że to może przez wiatr albo grząskie podłoże. Po chwili jednak schodzę z roweru i przekonuję się, że opona jest miękka. Mimo wszystko, nie taki kompletny flak. Więc może dopompuję i będzie dobrze (kolejne złudzenie). Odkrywam, że rączka pompki się odkręciła i jestem zmuszony pompować trzymając dyszel w 2 palcach. O dziwo daje radę i jadę dalej. Nawet kogoś doganiam ale po niespełna 7 kilometrach czuję, że znowu powietrze zeszło z dętki. Ze mnie już też, całkowicie. A najgorsze jeszcze przede mną..

Koniec 1 pętli. Ta mina mówi wszystko (chyba już schodziło powietrze). A gamex jak żagiel © Josip

Opona jest sztywna, rant felgi wysoki. Mocuję się dobre 10 minut (sic) z samym zdjęciem opony. Potem drugie tyle, żeby ją z powrotem założyć po wymianie dętki. Łyżki strzelają i ułamują się, zostawiając ostre końcówki. W efekcie - przedziurawiam nową dętkę i gdy w końcu udaje mi się założyć oponę na felgę, nie jestem w stanie napompować koła.

W międzyczasie wyprzedzili mnie już niemal wszyscy uczestnicy maratonu. Jednemu z ostatnich akurat przy mnie strzela hak. Mamy dość, postanawiam pierwszy raz w życiu zadzwonić na nr alarmowy podany na numerze startowym. Dzwonię, a tam... poczta głosowa Plusa. No pięknie, k.. Druga próba daje podobny efekt, więc decyduję przebiec się z powrotem do Dolska (niecałe 7 km). Po drodze mijam samochód orga i quada z ekipą ściągającą strzałki (tzw. miotła). Jednym i drugim mówię o nieszczęśniku na trasie, który nie miał już sił biec ze mną. Spotykam go później, gdy w końcu docieram już do miasteczka zawodów, ktoś go ponoć zabrał autem.

I to by było na tyle. Dobry, mocny trening przynajmniej miałem, w sumie blisko 50 kilometrów, z czego 7 km biegu z rowerem, przerywanego szybkim marszem.

Wbiegam na metę, nawet owacje dostałem a przecież nie powinienem być nawet sklasyfikowany © Josip

Tak czy inaczej, nie wygrałbym dziś:) - ani open ani w kategorii, ani w teamie. Widać, że poziom wciąż idzie w górę, wyrównując się jednocześnie. Dawid i Krzychu stracili tylko nieco ponad 10 minut do zwycięzcy, co dało im miejsce na początku drugiej 50-tki (wyjątkowo mocna obsada). Ja, patrząc po czasach, straciłbym do nich pewnie koło 7-8 minut, co dałoby miejsce 85-90 open, niewiele za Jackiem. Ale nie ma co gdybać, tylko trzeba brać się do roboty!

A tu mnie widać przez długi czas:
Polecam atak w 16:10 oraz cudem uniknięcie gleby w 15:10 gdy jeden gość zahaczył mnie z prawej strony kierownicą na zjeździe (leci w krzaki)

d a n e w y j a z d u 36.00 km 31.00 km teren 01:28 h Pr.śr.:24.55 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:189 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Czwartek, 7 kwietnia 2016 | dodano: 08.04.2016

W sumie nie planowałem wstrzelać się z dystansem w jubileusz, ale gdy pod domem, chcąc wyłączyć Stravę, zobaczyłem, że nakulałem 35,9 km, to jednak postanowiłem dokręcić:)
Właśnie zobaczyłem, że rok temu w ten dzień przejechałem 35 km... aż strach pomyśleć, jak ja dam radę uczcić np. 80 urodziny:)

Dzisiaj wydawało mi się, że nóżka nie podaje, a mimo to na segmencie MTB Strzeszynek pobiłem swój personal best o blisko 20 s (sic!). Nie pojmuję. Do KOMa wciąż brakuje 10 sekund, ale teraz przestał mi się on wydawać nieosiągalny.

Kategoria MTB, 20-50

Olszak i Swarzędzkie

d a n e w y j a z d u 38.10 km 30.00 km teren 01:26 h Pr.śr.:26.58 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:20.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:143 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Wtorek, 5 kwietnia 2016 | dodano: 07.04.2016

Ależ mi się dobrze dziś kręciło! Chyba po prostu lubię ciepło i smaganie powietrza po gołych girach:)
Do tego niemal zerowy wiatr i 20 stopni nawet o zmroku, gdy wracałem.
Przejazd nad Maltą był niemal niemożliwością, tyle wiary, czy też szarańczy - jak to kiedyś Kłosiu mawiał:) Cały czas po trawie sunąłem.

Zaatakowałem KOMa Wzdłuż Warty, ale chyba końcówkę źle pojechałem (prosto na lewo od Czarnej Bili, zamiast w dół na łęgi zalewowe) i się nie zliczyło. A szkoda, bo szło nieźle:)

Kategoria MTB, 20-50

Na Rusa i na kosza

d a n e w y j a z d u 18.10 km 0.00 km teren 00:50 h Pr.śr.:21.72 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: 71 m Kalorie: kcal Rower:
Poniedziałek, 4 kwietnia 2016 | dodano: 07.04.2016

Wiosna! Wszystko kwitnie, pachnie obłędnie, ciepło - około 15 stopni nawet o 22. Na Poligrodzie i nad Wartą tłumy amatorów legalnego piwka pod chmurką:)

Chyba nie wyłączyłem Stravy wchodząc do knajpy, bo mi ten czas jazdy jakiś absurdalnie długi zliczyło. W rzeczywistości było tego jakieś 50 minut.