Szosa

Triathlon Lwa - sztafeta

d a n e w y j a z d u 46.00 km 0.00 km teren 01:18 h Pr.śr.:35.38 km/h Pr.max:45.70 km/h Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:145 m Kalorie: 1224 kcal Rower:Kolarzówka
Sobota, 8 czerwca 2019 | dodano: 11.06.2019

Dałem się namówić i nie żałuję, ale też nie wiem czy powtórzę:)
Jeśli sam teamowy Ojciec Dyrektor prosi, to się nie odmawia. Chociaż od początku zastrzegałem, że czasowiec ze mnie taki, jak z koziej d... trąba i żeby się nie spodziewali średnich w okolicach 40 km/h.
Na dzień przed zawodami jeszcze się okazało, że Adriana dopadła żołądkówka i cały nasz występ stanął pod znakiem zapytania. Na szczęści nasz pływak - Mariusz, uruchomił znajomości nawet u kosmetyczek w Lusowie i ostatecznie udało się znaleźć biegacza - Norberta, który nomen omen znacznie lepiej spisał się w swojej dyscyplinie, niż ja w mojej.

Generalnie, to co mi najbardziej przeszkadzało to totalny chaos na trasie - znaczy nie wiem, który jestem, z kim się ścigam, czy ten, który mnie wyprzedza daje mi dubla, czy może tak naprawdę cały czas jest za mną, bo pływak z jego sztafety ruszył 2 minuty wcześniej.

Oto powody wyżej opisanego chaosu:

- wspólny start indywidualnych zawodów 1/4 Ironman in 1/4 Ironman sztafet
- start pływaków falami, po 3, co 7 sekund (a było ich w sumie ponad 300)
- przedziwna trasa: na rondzie w prawo, prosta 3,5 kilometra (z wiatrem bocznym), nawrotka 180 stopni, prosta 3,5 kilometra (pod wiatr boczny), rondo w prawo, prosta 2 km (wiatr w plecy), nawrotka 180 stopni, prosta 2 km (wmordewind), rondo w lewo. I tak 4 razy. W sumie na 45 kilometrach 8 (sic!) nawrotek, gdzie trzeba wyhamować niemal do zera i 3 zakręty w lewo na rondzie. Możecie sobie wyobrazić jak to się wszystko mieszało.

Sama jazda w moim wykonaniu myślę, że była przyzwoita jak na zwykły rower szosowy, bez lemondki. Mariusz ładnie popłynął, ale najlepszych 2 pływaków było właśnie ze sztafet, więc już na początku strata była spora, a ja jeszcze dołożyłem swoje:) Na pewno więcej osób wyprzedzałem, natomiast trzeba sobie szczerze powiedzieć, że ci, którzy mnie wyprzedzali to była inna liga. Sprzęt robi swoje, na pewno, jednak wytrenowanie pod jazdę na czas i tzw. duży obrót też daje różnicę Kolosalną. Jakaś mała zmarszczka na trasie na pewno dodałaby smaczku i myślę, że poprawiłaby mój wynik.

Wykręciłem średnią nieco >35 km/h. Bez nawrotek byłoby to zapewne 37-38 km/h. Żeby się liczyć w takiej konkurencji trzeba jechać ponad 40 km/h. I to sporo..

Świetnie pobiegł Norbert na ostatniej zmianie (poniżej 4 min/km) i w efekcie wyciągnął naszą sztafetę z 7-mego na 5-te miejsce. Ja miałem 7-my czas, na bodajże 31 startujących ekip. Do pudła zabrakło 6 minut. Dobry czasowiec dałby radę.

Dzięki Panowie! Mimo wszystko, bawiłem się fajnie. Zawsze coś innego:)

Kategoria 20-50, Maraton, Szosa

Lanzarote - road trippin'

d a n e w y j a z d u 101.00 km 0.00 km teren 04:03 h Pr.śr.:24.94 km/h Pr.max:73.50 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1800 m Kalorie: kcal Rower:
Czwartek, 30 kwietnia 2015 | dodano: 05.05.2015

Tytuł zaczerpnięty od takiego jednego bloggera, który ani chybi nazwał by mnie trzepakiem miesiąca widząc, że do ładnej szosy i całkiem stylowego stroju przywdziałem.. trampki z pomarańczowymi sznurowadłami:) No cóż, spd już mi się do walizki nie zmieściły..

Tym razem celem mojej wycieczki był podjazd/zjazd z miejscowości Haria na przełęcz el Mirador de los Valles (588 m. npm). Wysokość bezwzględna może nie powala ale jak się weźmie pod uwagę, że drogą od oceanu jest to około 8 kilometrów, wtedy zaczyna się robić ciekawie. Zresztą, popatrzcie Państwo sami:

Mirador czyli punkt widokowy
Mirador czyli punkt widokowy, a właściwie restauracja jeszcze jakieś 100 m. w pionie pod przełęczą © Josip

Taki tam widoczek
Taki tam widoczek ze szczytu © Josip

Zjazd do Tabayesco
Zjazd do Tabayesco (to te białe domki w tle nad oceanem) © Josip

Serpentyny i La Heria z góry
Serpentyny i La Heria z góry © Josip

Up we go. Widać wzmocnienia serpentyn
Up we go, czyli zaczynam powrotną wspinaczkę. W górze widać wzmocnienia serpentyn  © Josip

Up we are - w dole Haria
Up we are - w dole Haria za nią wulkan La Corona. Zdjęcie wykonałem nie schodząc z roweru mając nadzieję na KOMa:). Jestem chyba gdzieś 1500/4000, he he © Josip

I jeszcze track ze Stravy. Niestety bateria w gpsie padła mi na kilka kilometrów przed hotelem, więc nie wszystko się zapisało.

Kategoria Hardcore, >100, Szosa

Rowerem po Marsie

d a n e w y j a z d u 85.00 km 0.00 km teren 03:19 h Pr.śr.:25.63 km/h Pr.max:71.80 km/h Temperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:937 m Kalorie: 3525 kcal Rower:
Poniedziałek, 27 kwietnia 2015 | dodano: 03.05.2015

Co tu dużo pisać, szczególnie z perspektywy czasu - po prostu zajebistość do potęgi N:)
Wypożyczyłem sobie karbonową szosę i pomknąłem wgłąb, w górę (i pod wmordepassat) wulkanicznej wyspy Lanzarote. Wrzucam parę zdjęć, które tylko częściowo oddają klimat tego niesamowitego miejsca.

W stronę oceanu i kilfu Famara
W stronę oceanu i kilfu Famara © Josip

Droga jak z marzeń © Josip

Droga przez Marsa
Droga przez Marsa © Josip

La Geria czyli kraina poziomych winorośli
La Geria czyli kraina poziomych winorośli © Josip

Kategoria 50-100, Góry, Szosa

Wieczorna pętelka

d a n e w y j a z d u 38.87 km 0.00 km teren 01:19 h Pr.śr.:29.52 km/h Pr.max:44.10 km/h Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Niedziela, 22 czerwca 2014 | dodano: 23.06.2014

Z sąsiadem triatlonistą. Przewagę miałem sporą - gdyby udało mi się nie utopić w pierwszej konkurencji, to powinienem z nim wygrać w Iron Manie:).
Tempo głównie w tlenie + kilka tempówek na podjazdach.

Trasa: Koszalińska - Złotnik - Poligon - Biedrusko - Rybka - Naramowicka.

Kategoria 20-50, Szosa

Tlenik po malowaniu:)

d a n e w y j a z d u 74.00 km 0.00 km teren 02:25 h Pr.śr.:30.62 km/h Pr.max:46.20 km/h Temperatura:18.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Czwartek, 19 czerwca 2014 | dodano: 19.06.2014

Czyli wpierw ręce a potem nogi:)

Jakoś tak im dłużej, tym lepiej mi się jechało i tak ten trening ulegał spontanicznemu wydłużaniu. I tak np. wracając, w Kobylnicy, postanowiłem jeszcze odbić w prawo na Wierzonkę i Kicin, żeby dokręcić do 70 km.
Jednakowoż nóżki czuję:)

Trasa (widzę, że chyba nie włączyłem z powrotem Endomondo po przerwie na siku):

Tlen

d a n e w y j a z d u 82.46 km 0.00 km teren 02:48 h Pr.śr.:29.45 km/h Pr.max:45.00 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:495 m Kalorie: 3100 kcal Rower:Kolarzówka
Piątek, 6 czerwca 2014 | dodano: 07.06.2014

Z Markiem przez Rogalinek do Radzewa. Powrót przez Kórnik i Dachową, gdzie wyjechał nam na przeciw Kuba i chwilę wspólnie pokręciliśmy. Wstępnie miał być Śrem ale obaj nie mieliśmy weny na setkę - Marka czekała dłuższa podróż nazajutrz z samego rana a ja byłem konkretnie zgruzowany po czwartkowych interwałach rowerowo-koszykówkowych.

Trasa:

SRS

d a n e w y j a z d u 30.70 km 0.00 km teren 00:58 h Pr.śr.:31.76 km/h Pr.max:49.30 km/h Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:100 m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Piątek, 30 maja 2014 | dodano: 30.05.2014

Szybka Runda Szosowa - odcinek północny:)
Trening krótki ale intensywny, momentami nawet bardzo a i parę zmarszczek się znalazło po drodze.

Kurde, to moje trenowanie ostatnio jest zdecydowanie bardziej pod mini niż pod mega, a więc...?

Kategoria 20-50, Szosa

Na Wschód!

d a n e w y j a z d u 51.83 km 0.00 km teren 01:45 h Pr.śr.:29.62 km/h Pr.max:42.10 km/h Temperatura:28.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:380 m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Czwartek, 22 maja 2014 | dodano: 23.05.2014

.. bo tam musi być jakaś cywilizacja:)
Jakoś tak wciąż właśnie w tamtych rejonach najlepiej mi się kręci na szosie i przeboleję nawet jakoś przebijanie się przez miasto, które owocuje średnią w okolicach 24 km/h na rogatkach Poznania:)

Gorąco było - co 5 minut łyk z bidonu, bo w przeciwnym razie w gardle tak zasychało, że nie mogłem śliny przełknąć.

Myślałem, że droga Tulce-Zalasewo już dawno gotowa a tu zonk - na samym końcu Garbów jeszcze coś grzebią, ruch wahadłowy, brak asfaltu, itp.. Ileż można robić 2 kilometry drogi?!

Trasa:

Kategoria Szosa, 50-100

Tempówki

d a n e w y j a z d u 58.56 km 0.00 km teren 02:02 h Pr.śr.:28.80 km/h Pr.max:46.50 km/h Temperatura:13.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:329 m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Poniedziałek, 5 maja 2014 | dodano: 05.05.2014

Dziś mnie naszło na trasę przez Luboń, Komorniki i Wiry do Rogalinka oraz powrót drugą stroną Warty przez Wiórek i Babki.
Na spontanie dołączył Marek. Ustawka przy wiadukcie nad Głogowską (Ostatnia), więc musiałem się jeszcze 10 km przebić przez miasto. Sama jazda bardzo fajna, wiatr raczej słaby ale mogłoby być kilka stopni cieplej. Na wspomnianych tempówkach Marek robił Gargamela:) ale koła nie puścił!

Ładnie wszedł w nogi ten trening, choć po średniej tego nie widać. Wszystko przez spory odcinek w mieście, a ja w dodatku nie lubię ulicami jeździć i nawet na szosie, jak tylko się da, to wybieram ścieżki rowerowe czy nawet chodniki.

A na dobicie zafundowałem sobie jeszcze mocny, stromy podjazd na Cycie:)

Kto rano wstaje..

d a n e w y j a z d u 21.79 km 0.00 km teren 01:01 h Pr.śr.:21.43 km/h Pr.max:56.60 km/h Temperatura:4.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:600 m Kalorie: kcal Rower:Kolarzówka
Niedziela, 4 maja 2014 | dodano: 05.05.2014

ten cieszy się pięknym słońcem na czystym niebie, widokiem oszronionych szczytów oraz... temu palce odmarzają na zjeździe w krótkich rękawiczkach:)

Granica mrozu na ok 1000 metrów