Sierpień, 2014

Vuelta a Kierskie przed śniadaniem

d a n e w y j a z d u 41.50 km 35.00 km teren 01:36 h Pr.śr.:25.94 km/h Pr.max:39.70 km/h Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Piątek, 15 sierpnia 2014 | dodano: 15.08.2014

Pierwsze 5 kilometrów spokojnie bo jeszcze trochę zaspany byłem:), i dobrze - przynajmniej zrobiłem rozgrzewkę. Potem od Rusałki stopniowo coraz mocniej, a za Strzeszynkiem to już każda zmarszczka zaatakowana jak bym o jakieś KOMy walczył:) Dużo tempówek i w ogóle dość mocny trening, nóżki bolały a jajówa po powrocie weszła aż miło.

Praca

d a n e w y j a z d u 36.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Merida
Czwartek, 14 sierpnia 2014 | dodano: 15.08.2014

4 dni bo w piątek wolne.

Położyli mi jakieś 500 m. asfaltu nad Wartą, od Czartorii do Mostu Rocha. I dobrze - tam się albo kurzyło albo były kałuże a mieszczuch mocno telepał na dziurach.

Olszak

d a n e w y j a z d u 30.00 km 15.00 km teren 01:17 h Pr.śr.:23.38 km/h Pr.max:38.90 km/h Temperatura:24.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Wtorek, 12 sierpnia 2014 | dodano: 13.08.2014

2 pętelki, które mi się chyba nigdy nie znudzą:) Potem wizyta u taty na Rusa a w drodze powrotnej spotkałem dawno nie widzianego i nie słyszanego Jacgola. Okazuje się, że Jacek cały czas trzyma rękę na pulsie, wie doskonale co się u nas dzieje i obiecał, że już niedługo wróci do ścigania. Póki co, intensywnie trenuje ... jazdę na rolkach:):)

Kategoria MTB, 20-50

Suchy Las - dojazd i powrót

d a n e w y j a z d u 17.00 km 5.00 km teren 00:50 h Pr.śr.:20.40 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:30.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Niedziela, 10 sierpnia 2014 | dodano: 13.08.2014

To lubię - porządna rozgrzewka i rozjazd w pakiecie, koszt dojazdu - 0 zł.:)
Powrót ze Zbychem.

Kategoria ride for fun, MTB, <20

Bikecrossmaraton Suchy Las 2014

d a n e w y j a z d u 74.70 km 60.00 km teren 02:44 h Pr.śr.:27.33 km/h Pr.max:55.80 km/h Temperatura:30.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Niedziela, 10 sierpnia 2014 | dodano: 10.08.2014

Coś nie mam szczęścia do Suchego Lasu - jak nie pogubię trasy (jak 2 lata temu i w zeszłym roku), to dobiję oponę, jak dziś. Ale po kolei.

Start z pierwszego sektora, wpierw spokojnie za policją a potem po sygnale do startu ostrego, poszedł taki ogień na Akacjowej, że byłem w szoku - dobre 8% w górę, 32-33 na budziku a do przodu się nie przesuwam, wręcz przeciwnie. Na zjeździe po płytach betonowych wyprzedził mnie Jacek, więc tempo miałem potem szaleńcze, żeby nie stracić teamowego kolegi z oczu. Jeszcze przed Radojewem udało się w końcu go dojść. Na podjeździe się gdzieś zawiesiłem - uciekłem jednej grupce, nie utrzymałem tempa innej i na górze zostałem sam. Chłodna analiza sytuacji i postanawiam na asfalcie zrobić popas (żel + kilka łyków z bidonu) i poczekać na pociąg za mną, w którym jechali m.in. JPBike i Janusz Przybysz, czyli starzy znajomi.

Tempo cały czas mocne, do Biedruska rzadko kiedy jest poniżej 30 km/h w terenie. Na asfalcie przez poligon, to już w ogóle jest ogień - prędkości w okolicach 40 km/h. No i niestety tam wrąbałem się w dziurę, którą zauważyłem w ostatniej chwili (mści się jazda na kole). Chwilę później, koledzy zwrócili mi uwagę, że ramę mam całą uwaloną w mleczku a ja poczułem, że jakoś miękko mam pod tyłkiem. Fuck! Czyli nie uszczelniło.
Zatrzymuję się i dopompowuję a mocna grupka odjeżdża w siną dal. Niby wchodzi to powietrze, więc wsiadam na rower ale za chwilę znów czuję, że koło pływa. Ponowne dopompowanie niewiele daje ale postanawiam dojechać 3 km do końca pętli i tam pożyczyć pompkę stacjonarną. Jakoś się dokulałem na coraz większym flaku. Na mecie red. Kurek dał hasło, że pompka stacjonarna jest na gwałt potrzebna i bodaj Czesław Wołujewicz migiem mi ją podstawił. Nabiłem do 2 barów, uszczelniło i ruszyłem dalej.

Dopompowałem, wreszcie uszczelniło, ruszam na 2 pętlę
Dopompowałem, wreszcie uszczelniło, ruszam na 2 pętlę!  ©żona Zbycha:)

Druga pętla to w większości samotna jazda. Wyprzedziłem parę osób, po czym zaliczyłem glebę w piaszczysto-szutrowym zakręcie jak mi się tylne koło uślizgnęło (coś słabo trzymają te opony w zakręcie). Szybko się pozbierałem i wsiadłem z powrotem na rower ale szlify na ręce i biodrze pieką do teraz.

Na ostatnim bufecie napełniłem bidon, bo wcześniej udało mi się 2 osuszyć (a ja się zastanawiałem czy mi jeden wystarczy, zanim zdecydowałem się pożyczyć koszyk od Marka..). Aha, wcześniej, jak chciałem wziąć drugi żel, to mi zaśmierdział jak benzyna. Musiało się coś rozszczelnić w opakowaniu i się zepsuł.

Przed ostatnim pomiarem czasu doszedł mnie mocny zawodnik z Kargowa Team i razem cięliśmy dalej. Okazało się, ze też miał wcześniej problemy bo zgubił jedyny bidon. Współpracując wyprzedziliśmy jeszcze parę osób, na koniec mi odjechał jakieś 15 sekund ale ja doszedłem jeszcze na krótko przed metą kolarza z Czaplina  (hell yeah!).

Na mecie czekała już Ola z Oskarem, czyli najwierniejsi kibice:) Potem spotkałem jeszcze Marcina z Asią, Zbyszka, Dudę i Macieja.

W sumie jestem zadowolony bo wynik przy tak mocnej obsadzie jest przyzwoity pomimo defektu a mogło być lepiej, znacznie lepiej. Nie miałem dziś odcięcia i czułem, że spokojnie mogę jechać w mocnej grupie cały wyścig. Sprawdziły się też opony no tubes, bez nich straciłbym pewnie nie 5-7 minut, a około 15.

Wyniki:
Strata do zwycięzcy Open (Alex Dorożała): 26:46. Do zwycięzcy M3 (Maciej Kasprzak) straciłem o sekundę mniej:)

Z cyklu Kto rano wstaje..

d a n e w y j a z d u 24.60 km 6.00 km teren 01:28 h Pr.śr.:16.77 km/h Pr.max:62.80 km/h Temperatura:27.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Sobota, 9 sierpnia 2014 | dodano: 09.08.2014

temu natura daje:), takie oto widoczki na Śnieżne Kotły:

Śnieżne Kotły widziane z górnych Michałowic
Śnieżne Kotły widziane z górnych Michałowic © Josip

A oprócz tego rewelacyjny flow na zjeździe zielonym technicznym szlakiem z Górzyńca do doliny Szklarki, jazdę malowniczym niebieskim szlakiem, trawersującym zbocze tejże doliny i 8 km podjazdu asfaltem z Sobieszowa przez Jagniątków do Michałowic. Tak na dobicie i pożegnanie z górami:).

Kategoria 20-50, Góry, MTB

Przesieka i Zachełmie

d a n e w y j a z d u 39.80 km 1.00 km teren 01:41 h Pr.śr.:23.64 km/h Pr.max:56.00 km/h Temperatura:24.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Czwartek, 7 sierpnia 2014 | dodano: 08.08.2014

Tym razem miałem ochotę na szosowe podjazdy więc zjechałem sobie do Sobieszowa, skąd drogą udałem się do Podgórzyna i zaatakowałem podjazd do Przesieki. Chyba przeoczyłem odbicie do Zachełmia bo w pewnym momencie mi się asfalt skończył. Krótka analiza mapy i decyzja o powrocie do asfaltu. przebitka zielonym szlakiem (jednak teren zaliczony, he he) i już byłem w Zachełmiu. Ale tu znowu nie udało mi się trafić na właściwą drogę i wróciłem do Podgórzyna tak, jak przyjechałem, czyli obok słynnego tramwaju.

Zrobiło się późno, więc powrót w mocnym tempie, szczególnie podjazd z Piechowic do Michałowic, tak żeby zapiekło czyli około 16 km/h.

Kategoria 20-50, Góry, MTB szosami

Hochstein

d a n e w y j a z d u 22.70 km 15.00 km teren 01:47 h Pr.śr.:12.73 km/h Pr.max:40.10 km/h Temperatura:21.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1000 m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Środa, 6 sierpnia 2014 | dodano: 07.08.2014

Czyli Wysoki Kamień:)

Wpierw zjazd zielonym nad dolinę Szklarki i jazda fantastycznym niebieskim szlakiem po ścieżce trawersującej urwisko nad brzegiem rzeki.

Na niebieskim szlaku nad Szklarką
Na niebieskim szlaku nad Szklarką © Josip

Następnie podjazd przez Dolną Szklarską Porębę asfaltem aż do drogi na Świeradów , a następnie czerwonym szlakiem stromo pod górę, 2 km z nachyleniem 20%. Cały podjazd to około 700 m. przewyższenia na 7 kilometrach. W nagrodę takie oto widoki:

Na Wysokim Kamieniu 1058 m. npm
Na Wysokim Kamieniu 1058 m. npm © Josip

Zjazd oczywiście legendarnym żółtym szlakiem do samych Piechowic. Było trudniej niż rok temu bo w kilku miejscach (szczególnie poniżej Zakrętu Śmierci) czają się głębokie koleiny wyżłobione przez ostatnie obfite ulewy.

Na dobitkę standardowy podjazd asfaltem do Michałowic. Nie powiem, weszło w nogi (i w ręce na zjeździe) te nieco ponad 20 km.

Kategoria 20-50, Góry, MTB

Chatka Górzystów z Olą i dzieciakami

d a n e w y j a z d u 40.50 km 10.00 km teren 02:26 h Pr.śr.:16.64 km/h Pr.max:52.10 km/h Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Wtorek, 5 sierpnia 2014 | dodano: 06.08.2014

Tym razem bez przygód jak w zeszłym roku ale naleśników znowu nie było ("bo za dużo turystów", wtf?).
Dzieci są starsze, mają rowerki na kołach '20 i przerzutki - to zupełnie inna jazda.
Ola z kolei jechała na ścigaczu Scott Scale dzięki uprzejmości Marka (dzięki!) z offsetem odwróconym do przodu:)/

Jak wróciliśmy na Polanę, to ja sobie jeszcze zafundowałem zjazd główną drogą (idealnie wyprofilowane zakręty pod tiry,można nie używać hamulców) przez Szklarską do pizzerii u Bazyla w Piechowicach i na koniec pełen podjazd do górnych MIchałowic, bez spd i w zwykłych spodenkach, więc trochę bolało:)

Kategoria MTB wycieczka, Góry, 20-50

Michałowice - eksploracja okolicy

d a n e w y j a z d u 20.50 km 19.00 km teren 01:25 h Pr.śr.:14.47 km/h Pr.max:45.00 km/h Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Bestia
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 | dodano: 06.08.2014

Dojazd Drogą Pod Reglami do Przesieki, dalej malowniczy asfalt w górę do Zachełmia i zjazd zielonym do Przełęczy pod Żarem. Stamtąd do Jagniątkowa i dalej zielonym szlakiem ostro pod górę (to ten najtrudniejszy zjazd, właściwie zejście, z Bike Adventure w zeszłym roku). Jest to stroma rynna z luźnymi kamieniami i uskokami o wysokości 1 metra, tak że całość pokonałem z buta.
W nagrodę czekał mnie rewelacyjny singielek w dół zielonym szlakiem spod szczytu Grzybowca do samych Michałowic. Fun jak w Rychlebach.

Poziom trudności podniesiony przez siąpiący cały czas deszcz i, w konsekwencji, mokre podłoże.